Pykanoid: My Arkanoid clone

viernes, febrero 08, 2008

Well this is a project that i had in mind a long time ago, and finally is done. Pykanoid is my version of Arkanoid (it doesn't have big differences from original). It's my 2nd PyGame project and I developed under my GNU/Linux box using Python/PyGame, The Gimp and SciTe (my favorite text editor). However you can run it over Windows and Mac OS (since Python and PyGame are platform-independent).

I added typical power-ups (expand pad, multiply the number of balls, equip with a laser cannon, break directly to the next level, xtreme ball, etc) and you must beat 29 levels! I didn't do a bo... Oh wait! I think it's better that you test it and figure out
by yourself.

Actually i think it has some kind of bug that it's affecting game performance (
i haven't find it yet) but it works pretty good so far... Try it and tell me what do you think.

I hope you really enjoy it!



http://sourceforge.net/projects/pykanoid/





2 comentarios:

Pablo dijo...

Me puse a jugarlo por que realmente estoy aprendiendo a programar en pygame. Y la verdad que esta fabulosa esa version. Muy buena. Lo que si llegue hasta la pantalla 12 basicamente tenes una especie de corredor por donde la bola debe ir. Bueno el tema es que se queda en la primer parte del corredor. Y como son bloques que no se rompen queda ahi sin mas. Creo que es un bug. Una pena que no este a la altura de ver como lo puedo arreglar. Recien doy mis primeros pasos en este modulo de pygame. Pero bueno al menos me parecio bueno avisar. Suerte y felicitaciones.

Unknown dijo...

Gracias por tus comentarios Pablo. Te cuento que éste fue apenas el 2do juego que desarrollé en Pygame y pues el código no es muy "limpio" que digamos. Aunque aprendí mucho, estoy seguro que hay cosas que se pueden hacer mejor (entre ellas la física).

Éxitos y ojalá te sirva de algo el código